subscribe

Followers

Nuffnang

page seindah cinta islam

Please like this page

Saturday 3 March 2012

~Rasa ini~


"Bukankah cinta itu indah? 
cinta adalah sebahagian daripada nafas kehidupan. 
tetapi apalah ertinya cinta pada insan 
jika cinta pada Khaliqnya belum tercapai." 



Rasa ini...
Ya Allah hanya Engkau yang mengerti.....
Apa yang tersurat di wajah...
Apa yang tersirat di hati...
Tiada mampu lagi kumenepis..
rasa ini... 

Berulang kali ku mencuba 
Agar rasa ini jauh dari hati..
Bukan kerana aku benci..
tapi..
Bimbang hadirnya rasa ini...
Bisa menjauhkan aku dariMu...

Tapi Ar-Rahman...
Dikau berkuasa atas segalanya...
Rasa ini makin kuat aku menepis..
Makin mudah ia menghampiri...
Akhirnya...
aku pasrah jika ini ketentuanMU...

Ya Hanan..
Tiada insan mampu menepis rasa ini...
Rasa kasih, sayang, cinta dan rindu sesama insan..
Untuk itu Ya Karim...
Pimpinlah setiap kasih sayang cinta dan rinduku ini
Agar sentiasa di bawah pimpinanMu...
Janganlah sesekali rasa ini dibiarkan menghampiri murkaMu

Ya Ghaffur...
Andai rasa ini dibawah pimpinan dan redhaMu
Sampaikanlah rasa ini terus ke dalam hatinya 
Tanpa sebarang bicara nyata..
Jadikanlah rasa ini pendorong kepadanya suka bermunajat kepadaMu di malam hari..
sayang akan Islam..
kasih akan ummat Muhammad SAW
cintakan jihad dan...
rindu untuk syahid...

Ya Allah..
pimpinlah rasa ini...
agar aku terus taqarrub denganMu...

Aamin.... 

______________________________________

BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH


No comments:

Post a Comment