subscribe

Followers

Nuffnang

page seindah cinta islam

Please like this page

Sunday 18 March 2012

✿ DIALOG AKU DAN DIRI ✿


✿ DIALOG AKU DAN DIRI ✿

AKU: Wahai diri… adakah amalan2mu hari ini lebih baik dari amalan2mu yang semalam….?

DIRI: Biarlah hanya aku dan Allah sahaja yang tahu.
Hendaknya janganlah amalan hari ini lebih buruk dari amalan semalam…..
tak sanggup aku menghadapinya….

AKU: Ya Allah….jadikanlah amalan2 diriku esok lebih baik dari amalan2 diriku hari ini.

DIRI: Engkau jadikanlah muhasabah dan doa itu 
Laksana asam dengan garam, 
Laksana aur dgn tebing, 
Laksana isi dgn kuku,
Laksana irama dgn lagu, 
Laksana Allah dgn Muhammad…. 
Moga2 engkau dan aku termasuk golongan hamba2Nya yg sentiasa…. 
Ingat tak lupa, 
Sedar tak alpa, 
Untung tak rugi,
InsyaAllah...
_______________________________________________________________

Sesungguhnya diri ini berasa takut 
jika hidup ini hanya dipenuhi dengan sia-sia,
Diriku takut jika mati nanti dalam penyesalan,
kerana akal fikiran asyik mengatakan bahawa mati itu 
lama lagi dan hanya memikirkan diriku masih muda dan sihat,
sedangkan ALLAH boleh mengambil nyawaku bila-bila masa sahaja...

Mengapa diriku mencintai dunia lebih dari akhirat?
Mengapa diriku mencintai manusia lebih dari ALLAH...
Mengapa diriku asyik memikirkan pengorbanan kekasih hati dan kawan-kawan, 
tetapi tidak berfikir langsung tetang penderitaan Rasulullah (SAW),
yang berkorban demi umatnya hingga ke akhir hayat...

YA, ALLAH, sesungguhnya aku telah MENZALIMI diriku sendiri.. 
ampunkanlah hamba MU ini...

:'(

______________________________________

BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH


No comments:

Post a Comment