subscribe

Followers

Nuffnang

page seindah cinta islam

Please like this page

Saturday 21 January 2012

MamPuKaH Aku mEnjAdi WaNitA SoLehAH SePeRti MeReKa???



Mampukah aku menjadi seperti Siti Khadijah?
Agung cintanya pada Allah & Rasulullah,
Hartanya diperjuangkan kejalan fisabilillah,
Susah & senang rela bersama...
Dapatkah ku didik jiwa seperti Siti Aisyah,
Isteri Rasulullah yang bijak,
Pendorong kesusahan & penderitaan,
Tidak sukar untuk dilaksanakan...
Mengalir air mataku,
Melihat Pengorbanan puteri solehah Siti Fatimah,
Akur dalam setiap perintah, taat dengan ayahnya,
Yang sentiasa berjuang,
Tiada memiliki harta dunia,
Layaklah dia sebagai wanita penghulu syurga...
Ketika aku marah,
aku ingin intip serpihan sabar,
dari catatan hidup Siti Sarah...
tabahkanku,,
setelah ummi Nabi Ibrahim,
mengendong bayinya yang masih merah,
Mencari air penghilang dahaga,
Diterik padang pasir,
pengharapan hanya pada Allah,
itulah wanita Siti Hajar...

MamPuKaH Aku mEnjAdi WaNitA SoLehAH SePeRti MeReKa???

______________________________________

BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH

No comments:

Post a Comment