subscribe

Followers

Nuffnang

page seindah cinta islam

Please like this page

Tuesday, 31 July 2012

♥::: INDAHNYA MENCINTAI-MU YA ALLAH :::♥



♥::: INDAHNYA MENCINTAI-MU YA ALLAH :::♥
Suburkan cinta kita pada Pencipta Cinta, Allah ya Rabb.

-Berzikirlah,pujilah nama-nama Allah Taala,
-Berselawatlah memuji nabi Muhammad,Ya Rasulullah s.a.w.
-Sentiasalah memperbaharui syahadah kita kepada Rabb
-Jadikanlah Al-Quran sebagai SURAT CINTA kita
-Jadikanlah AL-QURAN &SUNNAH sebagai panduan hidup di dunia dan akhirat
-Perbanyakkan menangis keranaNya,kurangkan gelak ketawa ke arah yang melalaikan...

Ku beri hati ku pada DUNIA...
Dunia menipu, mempersenda,
melemparkan aku di lembah kehinaan.

Ku berikan hati ku pada MANUSIA...
Manusia memperguna,
Menghancurkan dan menfitnahku

Ku berikan hatiku pada ALLAH...
hatiku dibelai disayangi, dilindungi, lembut, syahdu dan mengasyikkan

Subhanallah aku 
Cinta Allah....

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH

•●❤ KATA-KATA USTAZ AZHAR IDRUS ٠•●❤


"Sebaiknya kita maafkan semua kesalahan sahabat handal kita setiap malam sebelum tidur..."

-USTAZ AZHAR IDRUS

HIMPUNAN KATA-KATA USTAZ AZHAR IDRUS

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH

:::~ BERKASIH SAYANG ~ :::


"Berkasih sayang itu perlu ikhlas,
dan kasih sayang tak semestinya perlukan balasan,
cukup sekadar diri kita tahu yang kita DISAYANGI dan MENYAYANGI,
terimalah perasaan itu dan hargainya selagi ALLAH izinkan..."

Lillahitaala...
Demi Allah jika kamu tinggalkan sesuatu hanya kerana DIA, maka DIA akan menggantikannya dengan sesuatu yang lebih indah...
Demi Allah jika kamu tinggalkan cinta yang kamu rasakan ia hanya sia2, maka Allah akan memenuhi hatimu dengan keindahan cintaNYA...

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH

::: ~ RENUNGAN ~ :::


"Apabila kita redha dan ikhlas atas sesuatu yang mengecewakan hati kita..
Maka percayalah...
ALLAH akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak dijangka-jangka..."



______________________________________



BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  



ISLAM ITU INDAH


Monday, 30 July 2012

♥ ::: ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA ::: ♥


::: ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA  :::

Wahai hati  bersabarlah…
Wahai jiwa  janganlah engkau lengah…
Wahai diri  janganlah engkau lupa…
bahwa ada Allah yang sentiasa menemani setiap langkah..

ALLAH tak pernah hampakan hambanya.
ALLAH tak pernah tinggalkan hambanya
yang sedang dalam kesusahan.
ALLAH tak akan pernah mengeluh
kerana asyik dengar rintihan kita..
sesungguhnya Allah sentiasa ada bersama kita..

Jangan pernah berputus asa dari rahmatNya yang Maha Esa.
Jangan pernah lupa ujian adalah nikmat dunia.

Bila engkau memandang segalanya dari Tuhanmu,
yang menciptakan segalanya,
yang menimpakan ujian,
yang menjadikan sakit hatimu,
yang membuatkan keinginanmu terhalang,
serta menyusahkan hidupmu
Pasti akan damailah hatimu kerana masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia.
Bukan Allah tidak tahu deritanya hidupmu,
retaknya hatimu, tapi mungkin itulah yang Dia mahu
kerana Dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akrab dengan-Nya

jika ada di antara kita yang sekarang ini diuji dengan apa jua ujian sekalipun,
ingatlah, innallaha maana. Allah bersama kita.
Hadapilah halangan itu dengan sebaiknya.
Halangan itu antara tujuannya adalah untuk menjadikan diri kita lebih hebat.
Andai seluruh dunia berpakat menjatuhkan kita,
jika tanpa izin dari Allah,
pakatan itu tidak akan ada kesannya buat kita.
Bersabarlah wahai mujahid mujahidah.

:)

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH

Saturday, 28 July 2012

::: ~ BERSABARLAH DALAM MENGHADAPI UJIAN ~ :::


::: ~ BERSABARLAH DALAM MENGHADAPI UJIAN ~ :::

Alangkah indahnya kalau dapat
kita fahami bahawa setiap inci UJIAN
yang kita ALAMI adalah
sentuhan KASIH SAYANG daripada Allah

Tidak pernah sekalipun UJIAN datang untuk menjauhkan hamba daripada Tuannya,
Bahkan untuk menjadikan manusia ingat dan dekat kepada PENCIPTA...

__________________________________________


Wahai Hati...
Bersabarlah dalam menanti,
Yakinlah janji-Nya adalah pasti..
Pada akhirnya kebahagiaanlah yg kelak kan diraih.

Wahai Jiwa...
Tenanglah dalam lara,
Percayalah bahwa janji-Nya adalah nyata,
Jangan pernah ragu dengan kehendak_Nya
DIA lebih tau mana yang terbaik untuk para
hamba2-Nya.

Wahai Raga...
Tetaplah istiqomah dalam asa,
Cinta yang suci sedang menguji keimanan kita,
Seberapa sabar kita dalam menunggu...
Seberapa kuat kita saat tertatih...
dan seberapa tegar kita disaat rapuh...

Segala uji dan cobaan-Nya tak pernah ada yang sia2,
Dibalik itu semua pasti ada hikmah dan
barakahnya, bersabarlah untuk suatu Keindahan,
Kebahagiaan itu pasti kan datang untukmu,
Disaat yang Indah di waktu yang tepat...
Aamiin Ya Allah...

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH

Friday, 27 July 2012

•●❤ KATA-KATA USTAZ AZHAR IDRUS ٠•●❤


"Mana-mana bahagian aurat tubuh yang terdedah, bahagian itulah yang akan disambar oleh api neraka..."

-USTAZ AZHAR IDRUS
  

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH


Thursday, 26 July 2012

::: Bila hati merindu, Sandarkanlah hati itu pada Allah :::


::: Bila hati merindu, Sandarkanlah hati itu pada Allah :::

SATU HARI nanti awak akan MENANGIS untuk saya seperti saya menangis untuk awak,
SATU HARI nanti awak akan MERINDUI saya seperti saya merindui awak,
SATU HARI nanti awak akan MEMERLUKAN saya seperti saya memerlukan awak,
SATU HARI nanti awak akan MENCINTAI saya TAPI saya tak mungkin mencintai lagi,
Kerana saat itu, Allah tidak lagi mengizinkan saya mencintai awak seperti saat ini...

Allah selalu ada untukku, untukmu, dan untuk kita semua ~ Alhamdulillah! :) ♥

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH

"Biar 'buta mata' tak nampak dunia, jangan 'buta hati' tak nampak jalan ke Syurga..."


"Biar 'buta mata' tak nampak dunia, jangan 'buta hati' tak nampak jalan ke Syurga..."

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH


::: ♥ WARKAH BUAT MAK YANG TELAH PERGI ♥:::



 ::: ♥ WARKAH BUAT MAK YANG TELAH PERGI ♥:::
"Warkah lama ini masih lagi mampu mengetarkan jiwa dan mengalirkan airmata walaupun sudah acap kali membacanya... " :'(

Mak.....
Terlalu bosan rasanya duduk membilang hari.
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi,
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan
sejuk syahdu masih terasa lagi nih....

Mak tau tak.....
itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni sejak kiter dewasa.....
dan itu juga terakhir kali nya.
Emmmm...rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh....
nak tinggal kan anak2 mak.....
nak tinggal kan dunia fana ni.....
mak macam dan sedia.....
Seminggu sebelum tu.....mak dah menganyam tikar mengkuang 3 helai.....
Akak kata sampai ke pagi mak anyam tikar tuu.....
tanpa rasa mengantuk, tanpa rasa letih.....
kakak pun rasa hairan.....
mak tak penah buat gitu.....
pastu mak pasang radio kecil di sebelah mak.....
tapi mak seolah2 tak sedar bahawa rancangan radio tu siaran siam.....
kengkadang siaran indonesia...mak terus tekun menganyam...
Rupanya tikar yang telah mak siapkan tu di gunakan untuk mengiringi mak ke kuburan..



Pastu mak sapu sampah sekeliling rumah bersih2....
pastu mak jemur karpet-karpet...
pastu mak ubahkan sofa ke tempat lain..mak biarkan ruang tu kosong..
rupanya kat situ jenazah mak diletakkan..
paling menarik sekali mak bgtau kat maner sume duit dan barang kemas mak..
ada kat dalam almari.....
ada kat dalam dalam beg.....
ada dalam ASB.....
ada kat dalam Tabung Haji..
mak cakap tak berapa cukup lagi....
ada kat dalam gulung tikar.....
masa tu mak perasan takk..??
kiter gelak sakan bila mak bgtau duit dalam gulung tikar...kiter
kata mak ni memang pesenn lama laaa...
mak cuma gelak jer...
eeemmm..bahagiaa nya saat ituu..



Mak.....
Hari tu hari sabtu 18/08/1999 pukul 3 petang mak tiba2 sakit perut.....
bila malam tu kiter sampai dari KL.....mak dah dalam kesakitan.
Akak dan abang kat kampong semua dah pujuk.....
mak tetap takmau pi hospital.....
dan cuma tinggal giliran kiter sahaja yang belum pujuk.
Mak kata mak takmau duduk dalam hospital.....
tapi kiter berkeras juga pujukk..
nanti di hospital ada doktor...ada ubat untuk mak..
kat rumah kami hanya mampu sapu minyak dan urut ajer..
Mak tetap tak bersetuju.....mak memang degil...
tak salah, anak mak yang ni pon mengikut perangai mak tu..
Tapi akhirnya bila melihat keadaan mak makin teruk....
mak sakit perut sampai nak sentuh perut mak pon sakit kami adik beradik
sepakat hantar juga mak ke hospital.....



Mak.....
amponkan kami semua...
kami nak mak sehat...
kami sayang mak...
kami tak mau mak sakit...
kami terpaksa juga hantar mak ke hospital....
ampon kan kami yer mak....



Mak.....
Malam itu abang bawa mak ke hospital dan itu lah pertama dan terakhir kali
mak naik kereta kiter...
Masih terbayang betapa ceria dan gembiranya mak, kiter kata nak
beli kereta....
Mak asyik tanya ajer..cukup ker duitt..
kiter jawab pula...kalau tak cukup,
mak kan banyak duit...
mak gelak ajerr.....
Lepas tu bila kereta kiter sampai.....mak buat kenduri kesyukuran.....
Dan kiter masih ingat lagi...bila kiter eksiden terlanggar kelinn naik motor.....

Punya la kiter takut...kiter warning kakak kiter jangan sesekali bgtau kat mak.....
Bila balik sahaja kampong....kiter cepat-cepat simpan keta dalam garaj.....
Tapi mak perasan juga bumper depan kemek...mak tanya kenapa...?
Selamba jerr kiter jawab terlangar pokok bunga.....
Mak....tujuan kiter menipu tu supaya mak tak risau...
Maafkan kiter kerana sampai mak pergi mak tak tau hal sebenar...
mak, kiter menipu mak kan...ampon kan kiter....



Mak.....
Jam 4.30 pagi 19/08/1999
Bila tiba aja kat hospital....nurse tengah balut mak dengan kain putih.....
mak mesti nampak kiter jatuh terduduk di lantai hospital...
Mesti mak nampak abang cium dahi mak.....
Mesti mak nampak akak baca doa untuk mak....
Mesti mak nampak adik terduduk kat kerusi kat sudut itu...
mesti mak nampak semua tu kann...kann..kannn
Mak tau tak....
Pagi tu balik dari hospital jam 5.20 pagi kiter mamandu dalam keadaan
separuh sedar...
Adik kat sebelah diam melayan perasann...
Kenangan bersama mak berputar dalam kepala ini...
jalan di depan terasa makin kelam.....
airmata dah tak mampu di tahan....
Masa tu seandainya apa-apa terjadi di jalan itu kiter rela...
Namun alhamdulillah akhirnya kiter sampai juga. di sebab kan pagi masih awal,
jadi jalan tu lenggang..kosong....sekosong hati ini.....
Sepanjang pe! rjalanan terasa kedinginan subuh itu lain benar suasananya.....
terasa syahdu dan sayu gitu...dinginnnn....



Mak.....
Kiter masih ingat lagi...
Kiter baca AlQuran kat tepi mak temankan mak...
Jam 11.00 pagi mak di mandi kan....
Anak2 mak yang pangku masa mak mandi....
Mak mesti rasa betapa lembut nya kami mengosok seluruh tubuh mak.....
Kiter gosok kaki mak perlahan lahan.....
Mak perasan tak...?
Makcik yang mandikan mak tu pujuk kiter.....
Dia kata..." dikk...jangan nangis...kalau sayang mak jangan buat
gitu...jangan
nangis ya.."
Bila makcik tu kata gitu...
lagi laaaa laju airmata ni..tapi kiter kawal supaya tak menitik atas mak....



Mak.....
Sampai takat ini surat ni kiter tulis.....
kiter nangis ni.....
Ni kat dlm bilik...baru pukul 4.00 pagi....
Takder orang yang bangun lagi.....
kiter dengar nasyid tajuk "anak soleh"
kiter sedih...kiter rindu kat mak..!
Takpa la.....nanti bila kita selesai sembanyang subuh, kiter baca yassin untuk mak...
mak tunggu ya...!



Mak..
Sebelum muka mak di tutup buat selamanya...
Semua anak2 mak mengelilingi mak...menatap wajah mak buat kali terakhir....
Semua orang kata mak seolah2 senyum aja...
Mak rasa tak....masa tu kiter sentuh dahi mak...
kiter rasa sejukkkk sangat dahi makk.....
Kiter tak mampu nak cium mak...kiter tak daya....
kiter tuliskan kalimah tauhid kat dahi mak dengan air mawar...
Airmata kiter tak boleh tahan....
Mak mesti ingat kan yang anak mak ni jadi imam solat jenazah untuk mak...
tapi kite suruh tok imam bacakan doa sebab kite sebak....

Jam 12 tengahari mak diusung keluar dari rumah....
Akak pula dah terkulai dlm pelukan makcik..
badan akak terasa panas...
makk...anak mak yang seorang tu demam....
Mak tauu...cuma akak sorang saja anak mak yang tak mengiringi mak ke tanah perkuburan...



Mak.....
Hari2 ku lalui tanpa kewujudan mak lagi...
Begitu terasa kehilangan mak...boleh kata setiap malam selepas maghrib anak mak
ini berendam airmata...



Dan sampai satu tahap....masa tu malam jumaat selepas maghrib...
Selepas kiter baca yassin ngan kawan-kawan.
entah kenapa biler kat bilik kiter keluarkan gambar2 mak pastu apa lagi...
semakin kiter tenung terasa semakin sayu...tangisan tak dapat dibendung...
Mak tauu...kiter cuba bertahan...
memujuk diri sendiri tapi tak juga reda...
Kiter rasa nak telefon mak...
nak cakap dengan mak....
anak mak yang ni dah tak betul kan..????
Dan akhirnya dalam sedu sedan itu kiter telefon kampong...
Kiter cakap dengan kakak..kiter nangis lagi.
Puas la kakak memujuk kiter...
Akak kata..." tak baik laa nangis aje..doa lah untuk mak..nanti kalau gini
ajer mak yang susah kat sana.."
Dan akhirnya akak juga nangis.....
Agaknya mak nampak adegan tu...
sebab malam jumaat kata orang roh balik rumahh...
mengharap sedekah dari anak2 nya...



Mak tau tak...di saat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati...
rasa nyilu sangat....
menusuk-nusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada ni....
Sampai sekarang bila kerinduan itu menjelma...hanya sedekah al-fatihah
kiter berikan.....



Mak....
cukup la sampai sini dulu....
kawan kiter dah ketuk pintu bilik tu....
kejap lagi kami nak pergi solat subuh kat masjid...
selalunya, kiter yang bawak mak naik motor kan...
kali ni kiter jalan kaki dengan kawan pulak...
esok kiter ingat nak tulis surat kat ayah pula....
Mula2 kiter tak tau nak hantar mana surat nih...
pastu kawan kiter bgtau...simpan je buat kenangan..



Kiter cuma tau alamat ni aje...
Takper yer mak...kiter kasi orang lain baca...
Kiter stop dulu...sebab kawan kiter dah lama tunggu tu.
akhir kata untuk mak, I LOVE YOU SO MUCH dan jutaan terima kasih kerana
membesarkan kiter...
memberi seluruh kasih sayang dari kecil sampai masuk sekolah..
sampai masuk unibesiti..
sampai kiter boleh rase naik kapal terbang...
boleh rasa duduk kat negara orang...
Sampai akhir hayat ini jasa mak tak akan mampu kiter balas..

Sekian terimakasih.



Yang Benar
~Anak mak yang dah tak degil



Pesanan:

• Hargailah kewujudan mak dan ayah kita

• Hargailah segala pengorbananan mak dan ayah

• Berbaktilah selagi mereka masih hidup dan jangan sesekali membantah segala suruhannya yang baik

• Merendahkan suara ketika berbicara



• Ingatlah kita hanya ada satu ibu dan satu bapa saja dalam dunia ini..dan sekiranya Allah menjemput salah seorang atau kedua-duanya, kita tidak akan bertemu lagi dengan mereka sehinggalah hari kebangkitan nanti.



• Doa anak yang soleh sahaja yang dapat meringankan beban seksa ibu dan bapa kita.

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH


:::: RENUNGAN ::::

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...
Assalamualaikum wbt dan selamat sejahtera buat para pembaca yang saya hormati sekalian.

Segala puji bagi Allah s.w.t atas segala-galanya yang telah diberikan kepada kita terutama nikmat iman dan nikmat Islam. 
Mohonlah kepada Allah s.w.t tanpa jemu agar kita dihidupkan dengan iman, dimatikan dalam iman dan dimasukkan ke dalam syurgaNya dengan iman.

Iman, iaitu kepercayaan dan keyakinan yang dilafazkan dengan lisan, dibuktikan dengan amalan zahir dan membenarkan dengan hati. 
Selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi kita, Nabi Muhammad s.a.w...



Ya Allah, biarlah cemburu ini cemburu kerana 'dia' lebih solehah dariku, bukan kerana rupanya yang indah di mata hambaMu....
_____________________________________________

Kecantikan seseorang perempuan bukan hanya pada wajahnya tetapi juga akhlaknya.
Begitu juga lelaki.
Tak guna ada wajah yg kacak dan cantik tetapi malas solat dan malas puasa.
Alangkah indahnya jika anda mempunyai wajah yg cantik dan akhlak yg mulia.
Pasti semua makhluk akan menghormati anda.


 ______________________________________

BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH

______________________________


✿Sahabat2 boleh save dan share, sama2 kita cari saham akhirat. InsyaAllah :)✿  

☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW:
❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞
Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :

① Sedekah/amal jariahnya.
 
② Doa anak²nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.




•●❤ KATA-KATA USTAZ AZHAR IDRUS ٠•●❤


"Semua orang berhak berkongsikan kebaikan, sekalipun dia baru nak merangkak dijalan membaiki diri..."

-USTAZ AZHAR IDRUS



 S: Afdal tarawih 8 atau 20 rakaat?

UAI: Buat 8 ke, 20 ke, molek belaka. Yang dok molek mu duk sibuk main facebook & twitter sampai TAK solat tarawih langsung!

-USTAZ AZHAR IDRUS

______________________________________

BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH










♥ ::: KU HADAPKAN WAJAHKU HANYA PADAMU YA ALLAH ::: ♥



♥ ::: KU HADAPKAN WAJAHKU HANYA PADAMU YA ALLAH ::: ♥

"Sesungguhnya aku hadapkan muka dan diriku kepada Allah yang menciptakan langit dan bumi, sedang aku tetap di atas dasar tauhid dan bukanlah aku dari orang-orang yang menyekutukan Allah (dengan sesuatu yang lain)."

Surah Al An’am, Ayat 79


Ya Allah..
ku basahkan wajah dengan wudhu..
agar suci hatiku..
ku basahkan mataku dengan air mata taubat..
agar terhapus segala dosa..
ku basahkan lidahku dengan zikrullah..
agar hatiku kan menjadi tenang..

Ya Allah..
kami datang lagi tanpa jemu..
kami datang membawa rindu..
kami datang dengan rasa malu..
kami datang ingin mengadu..

Ya Allah..
kami datang bersama dosa..
dosa yang tidak kami sengaja
dan dosa yang kami sengaja..
dosa yang kami ketahui..
dan dosa yang tidak kami ketahui..

Sesungguhnya ya Allah..
kami datang untuk bertaubat padaMu..
kami datang memohon keampunanMu..
kami datang mengharap rahmatMu..
kami datang meminta redhaMu..

Ya Allah..
andai Kau tidak sudi lagi memandang kami..
harus kemana lagi wajah ini ingin ku palingkan..
andainya tiada keampunan lagi buat kami..
apalah ertinya kehidupan ini ya Allah..
andainya Kau sudah tidak sudi mendengar kami..
pada siapa lagi tempat kami mengadu ya Allah..

Ya Allah..
hamba datang berserah diri..
padaMu tempat kami bergantung..
Tiada Tuhan melainkan Engkau ya Allah..
yang Maha Pengasih yang Maha Penyayang..
Segala puji bagiMu.. Tuhan semesta Allah..
Terimalah taubat kami ya Allah..

Aamiin Aamiin Ya Allah....


______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH

Tuesday, 24 July 2012

•●❤ KATA-KATA USTAZ AZHAR IDRUS ٠•●❤


"Kawan terbaik ialah ayah kita sendiri. Walaupun dia garang dialah kawan terbaik..."

-USTAZ AZHAR IDRUS


"Lebih baik pujuk hati IBU kalau ada buat salah daripada pujuk hati awek yang gedik nak dipujuk..."

-USTAZ AZHAR IDRUS



Makruh post gambar makanan di siang hari hingga meleleh air liur. Kena jaga kehormatan berpuasa, bergurau ada hadnya.

-USTAZ AZHAR IDRUS

HIMPUNAN KATA-KATA USTAZ AZHAR IDRUS

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH


 




•●❤ KATA-KATA USTAZ AZHAR IDRUS ٠•●❤


~::: Ustaz Azhar Idrus :::~

"Dalam islam tiada istilah 'perigi mencari timba'.
Kalau dah suka cakap je, baik lelaki mahu pun perempuan..."

-USTAZ AZHAR IDRUS


Lebih baik pujuk hati IBU kalau ada buat salah daripada pujuk hati awek yang gedik nak dipujuk..."

-USTAZ AZHAR IDRUS

HIMPUNAN KATA-KATA USTAZ AZHAR IDRUS

______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH




•●❤ KATA-KATA USTAZ AZHAR IDRUS ٠•●❤


"Kalau ditanya kita ada kekasih atau tidak, jawabnya ada. Rasulullah SAW ialah kekasih kita yang paling agung..."

-USTAZ AZHAR IDRUS



"Solat itu ringan bagi orang yang ambil berat. Solat itu berat bagi orang yang ambil ringan..."

-USTAZ AZHAR IDRUS




S: Apa tanda itu jodoh yang sesuai?
J: Bila kita tengok, hati rasa tenang.

-USTAZ AZHAR IDRUS


______________________________________


BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH
LIKE SinarMawaddah  


ISLAM ITU INDAH